Sunt
zile în care scrisul la roman este atât de ușor încât pare natural
precum vorbirea. Frazele se leagă, au spontaneitate și naturalețe,
trecerea de la un registru la altul se face firesc, iar paginile devin
niște nuclee de viață la care, ca autor, îți este drag să te întorci. Ai
vrea ca ușurința asta să o trăiești în fiecare zi, numai că nu se
întâmplă așa, din păcate. Sau, poate, din fericire,
pentru că orice lucru obținut ușor pe lumea asta - se știe - poate fi
înșelător. Greul vine negreșit după aceste zboruri la joasă înălțime pe
pagină. La fel ca în situațiile concrete de viață, ajungi iar să nu-ți
găsești cuvintele potrivite, pasajele se împotmolesc, viața din ele se
ridică anevoios de la pământ, iar singura ieșire este preluarea unui alt
fir, cu entuziasme reînnoite, cu speranța că vei trăi curând din nou o
stare potrivită pentru a înnoda firul întrerupt.
Viaţă, scris, citit... Viaţa îmi dă un acut sentiment al clipei, scrisul mă face să mă gândesc, din când în când, la viitor, unde nu se întâmplă niciodată nimic semnificativ, iar cititul mă duce puţin în urmă şi mă coboară încet-încetişor cu picioarele pe pământ. Cât despre "himerismul poetic", îl simt ca pe un instrument eficient prin care se poate călători, în ambele sensuri, între poezia scrisă și poezia trăită.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Vasile Baghiu: "Poezia între teorie și praxis" - cronică la volumul "Cele două capete ale tăcerii" (Ed. Eikon, 2021) de Vianu Mureșan
Vasile Baghiu Poezia între teorie și praxis Cronica a apărut în revista Familia, nr 4/ 20...
-
Vasile Baghiu Echilibristică po(i)etică deasupra “hăului” * Cronica este ...
-
Între himeră şi manieră de Ştefania Mincu în "Paradigma", Anul 16, Nr. 3-4/ 2008 Deşi se consideră (şi este receptat astfel ş...
-
Vasile Baghiu Două adevăruri care se intersectează Apărut în revista Ficțiunea (n. 113/ februarie 2025), ca răspuns la o anchetă desp...
-
Vasile Baghiu Clovnerii suprarealist-postmoderniste cu mesaj cifrat Cronică apărută î...
-
Vasile Baghiu Poezia liniștii interioare Cronică apărută în Observator cultural ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu