vineri, mai 10, 2013

"Din păcate, încă este puțin cunoscută această carte impresionantă..."

Tocmai am primit un mesaj de la un cititor în legătură cu volumul de memorii "Prizonier în U.R.S.S." (ediția a doua, Ed. Academia Civică) al tatălui meu, Vasile Gh. Baghiu (1922-1974). Sunt bucuros să-l postez aici, pentru că spune un adevăr. "Am citit ieri 'Prizonier în URSS' și vă mărturisesc faptul că romanul-jurnal al tatălui dumneavoastră nu este cu nimic mai prejos de jurnalul Aniței Nandriș sau jurnalul lui Gavrilă Ogoranu, ca și putere a cuvintelor, a imginilor, a evenimentelor desfășurate, a mesajelor transmise. Din păcate, încă este puțin cunoscută această carte impresionantă, eu am 'dat' peste ea întâmplător, la Librăria Cărturești din București. Mulțumesc că v-ați implicat în editarea ei!" Eu adaug că în anii nouăzeci Ed. Humanitas respingea această carte pe motivul lipsei de hârtie, iar Cartea Românească pe motiv că ar fi "amintiri de familie"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...