A şti
dinainte titlul romanului pe care îl scrii este deopotrivă un avantaj
şi un dezavantaj. Este un avantaj pentru că desenezi mai uşor situaţiile
de viaţă pe ţesătura ta narativă gândindu-te mereu la cuvântul sau
sintagma care urmează să apară pe copertă, tot aşa cum totul se poate
întoarce împotriva ta doar pentru că nu poţi evita riscul "creionării
după model", adică al poveştii cu structură şi final previzibil, impuse
de buclucaşul titlu. În acest caz, a ţine balanţa între caracterul
discret (necasar) al referinţei din titlu la text şi obligaţia (totuşi)
de a nu rupe complet conţinutul de acest reper important ar putea fi
însăşi esenţa artei tale.
Scrisul mă protejează și îmi alungă adesea fricile și neliniștile, poate datorită puterii extraordinare pe care o are de a dilata timpul.Trăiesc uneori într-un fel de cuib de protecție construit din fraze, versuri, capitole, pasaje, cuvinte și mai ales, pe seama lor, din trăiri atât de aparte încât mereu va fi nevoie de pagini noi pentru a le cuprinde.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Vasile Baghiu: Echilibru & coordonare cu ajutorul poeziei. Cronică la volumul Sindromul Joubert (Ed. Cartier, 2023)
Vasile Baghiu Echilibru & coordonare cu ajutorul poeziei ...
-
Vasile Baghiu Echilibristică po(i)etică deasupra “hăului” * Cronica este ...
-
Vasile Baghiu Clovnerii suprarealist-postmoderniste cu mesaj cifrat Cronică apărută î...
-
Vasile Baghiu Două adevăruri care se intersectează Apărut în revista Ficțiunea (n. 113/ februarie 2025), ca răspuns la o anchetă desp...
-
Vasile Baghiu Poezia liniștii interioare Cronică apărută în Observator cultural ...
-
"Alergările unui scriitor" este o carte norocoasă. Inspirată de alergările mele reale (și salvatoare) din ultimii aproape trei a...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu