Când lumea din romanul pe care îl scrii începe să-și retragă vagoanele la depou, cel mai mare risc este să supralicitezi, să tragi concluzii, să fii intruziv, să devii acel sâcâitor narator prezent peste tot și care le știe pe toate, în fine, să fii un scriitor nesuferit care strică totul la urmă, care își dă cu firma în cap tocmai când devenise simpatic. Încerc să mă țin deoparte de acest pericol mortal, prin activarea mecanismelor stingheritoare ale autoironiei și ale dedublării în cititor pretențios, dar știu cât de ușor poți cădea în capcană, cât de ușor poți fi luat pe sus de valul entuziasmului înaintării pagină cu pagină, cât de blând și îngăduitor poți deveni cu propriile erori.
Viaţă, scris, citit... Viaţa îmi dă un acut sentiment al clipei, scrisul mă face să mă gândesc, din când în când, la viitor, unde nu se întâmplă niciodată nimic semnificativ, iar cititul mă duce puţin în urmă şi mă coboară încet-încetişor cu picioarele pe pământ. Cât despre "himerismul poetic", îl simt ca pe un instrument eficient prin care se poate călători, în ambele sensuri, între poezia scrisă și poezia trăită.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Vasile Baghiu: "Poezia între teorie și praxis" - cronică la volumul "Cele două capete ale tăcerii" (Ed. Eikon, 2021) de Vianu Mureșan
Vasile Baghiu Poezia între teorie și praxis Cronica a apărut în revista Familia, nr 4/ 20...
-
Vasile Baghiu Echilibristică po(i)etică deasupra “hăului” * Cronica este ...
-
Între himeră şi manieră de Ştefania Mincu în "Paradigma", Anul 16, Nr. 3-4/ 2008 Deşi se consideră (şi este receptat astfel ş...
-
Vasile Baghiu Două adevăruri care se intersectează Apărut în revista Ficțiunea (n. 113/ februarie 2025), ca răspuns la o anchetă desp...
-
Vasile Baghiu Clovnerii suprarealist-postmoderniste cu mesaj cifrat Cronică apărută î...
-
Vasile Baghiu Poezia liniștii interioare Cronică apărută în Observator cultural ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu