luni, mai 30, 2022

Prin 1988 l-am descoperit pe marele poet portughez Fernando Pessoa

Prin 1988 l-am descoperit pe marele poet portughez Fernando Pessoa. Era, cu eseuri și poeme, într-un număr din revista "Secolul 20".

Heteronimii săi și ideea de a trăi mai multe vieți în paralel m-au fascinat.

"Himerismul poetic" a început – am spus-o chiar în primul manifest – și de la această descoperire și s-a dezvoltat mai departe pe firul pe care am fost în stare să-l urmez.

Astăzi mă aflu în țara sa și încerc să-i dau de urme. Aici, în Porto, undeva lângă Torre dos Clerigos, l-am întâlnit prima dată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...