luni, mai 09, 2022

Bună ideea unei zile a lecturii!

Bună ideea unei zile a lecturii. Ar fi bine să fie în fiecare zi această zi.

Mica mea poveste în legătură cu acest subiect este că deși lucrez într-un serviciu public de promovarea sănătății, nu pot lăsa acasă abilitățile de scriitor când plec la slujbă, așa că am inițiat aici și unele proiecte care țin de sănătate nu numai în înțelesul ei fizic, biologic, ci și în celelalte perspective, mai puțin luate în seamă, dar la fel de importante: psihologică, socială, profesională, spirituală, culturală etc. Astfel, am ținut sute de prelegeri și workshop-uri în întâlniri cu elevi, în școli și la biblioteca G. T. Kirileanu, în cadrul proiectului "Sănătatea lecturii", în care am discutat despre beneficiile pentru sănătate ale cititului.

Tot în acest serviciu, am fondat cu ani în urmă prima revistă de educație pentru sănătate din țară, "Modus Vivendi", în care printre colaboratori aveam și scriitori, eseiști, artiști, oameni de diverse formații, nu numai medicală.

Am ținut, de asemenea, la o televiziune locală, emisiunea "Cultura sănătății", în care diversitatea abordării unor chestiuni de sănătate, în ideea integrării lor în cultura locului, era dominantă.

În fine, ca profesor la o școală sanitară îmi făcusem obiceiul de a ține la începutul orelor "minutul de poezie", foarte apreciat de elevi.

Ce vreau să spun? Deși am avut și momente de reală descurajare cu aceste activități, cred în continuare că ocupația cititului trebuie promovată și cultivată pe toate căile pe care le avem la îndemână. În familie, în școală, în media, cititul ar trebui să fie încurajat, indiferent de trend-uri și mode. Bineînțeles, dacă ne dorim o societate mai bună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...