joi, mai 16, 2024

Acest drum, plin de imprevizibil, al scrisului

Paradoxul în legătură cu alergările mele din ultimii doi ani este nu numai că nu m-au îndepărtat de scris, dar mi-au adus în plus ocazii mai multe de a reflecta, în singurătate, la feluritele căi prin care viața sau, în fine, "iluzia vieții", cum spune Henry James, se poate infiltra în paginile scrise. Sunt momentele în care "singurătatea alergătorului de cursă lungă" (Silitoe) devine un fel de ecran sau interfață unde rulează "priveliștile sclipitoare" (Eminescu) pline de înțeles și sens. Firește că mi-am dorit să nu ratez aceste noi interferențe, mereu inspiratoare, lucru dovedit, cred, în parte, de romanul "Alergările unui scriitor". Mai mult, mă țin mai departe de speranța că ele mă vor însoți mereu pe acest drum, plin de imprevizibil, al scrisului, care se amestecă de atâtea ori și atât de mult, cel puțin în cazul meu, cu viața propriu-zisă încât devin, fără dubii, unul și același lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aș reveni la critică

Când văd lăudate și luate drept poezie în zilele noastre atâtea texte emfatice, patetice, șchioape, goale, sunătoare din coadă sau de-a drep...