miercuri, martie 15, 2023

O nouă călătorie în Italia, cu un semimaraton la Fano

Călătoria de săptămâna trecută cu Iuliana în Italia a fost un adevărat tur de forță.

Au fost 7 zile foarte intense, pline de culoare, noutate și diversitate. Moduri și condiții de viață, istorie, artă, arhitectură, memorie, cultură.
În prim rând, am participat la semimaratonul (23 Km) de la Fano, pe care l-am dus glorios la capăt în 2h15min. Acesta a fost și motivul-pretext al călătoriei. Prima mea cursă oficială în străinătate. Specială bucuria de a alerga împreună cu oameni din alte țări și de a fi parte a unui entuziasm universal.
Am mai alergat, de capul meu, 6 K la Veneția. De neuitat și acolo sentimentul de poezie trăită în cadența pașilor cu ecou pe margini de canale, pe stradele și piețe aproape pustii la ora când abia răsărea soarele.
De asemenea, am vizitat 14 localități mai mari sau mai mici. Străzi, piețe, parcuri, țărmuri de mare și uneori muzee. De la faleze cu pescăruși am ajuns uneori în aceeași zi la ziduri de cetate pe vârfuri de munte înzăpezite.

Am zburat din Iași spre
Bologna. Am închiriat o mașină. Cu ea am parcurs peste 1000 Km.
Am dormit la Fano (5 nopți), la Veneția (o noapte) și la Verona (o noapte).

În afară de aceste trei orașe, am mai vizitat Ancona, Urbino, Pesaro, Gradara, Rimini, San Marino, San Leo, Cattolica, Ravena, Padova.
Mi-am făcut note pentru viitoare poezii, proze și articole.
Am postat, în același timp, pe Fb, în fiecare zi, despre aceste povești și întâmplări.

E foarte încurajator pentru mine că Iuliana mă însoțește neobosită în toate aceste incursiuni poetic-himeriste călătoare, că vrea să trăiască fantezia mea literară, că preia uneori inițiativa întregii aventuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...