luni, martie 27, 2023

A vedea lucruri pe care alții nu le văd

Pe 21 martie, de Ziua Internațională a Poeziei, am încercat să prind în ceea ce am spus, la Biblioteca G.T. Kirileanu, ideea de "poezie nescrisă" și de abilitate sau înzestrare a poetului de a vedea lucruri pe care alții nu le văd. Cum am fost norocos să am parte și eu uneori, chiar la începuturi, în adolescență, când am văzut, la fereastra unei săli de disecții din spital, unde mă aflam ca elev al unui liceu sanitar, o creangă înflorită și am scris unul dintre primele versuri, "A înflorit zarzărul la fereastra sălii de disecții", pe care l-am regăsit apoi circulând prin caietele-oracol. Poezia poate fi, mă gândesc, și un mod de a vedea ce se întâmplă în jur, adică un pic mai departe de undeva unde se întâmplă ceva.

Aici este înregistrarea evenimentului realizată de Jan Racariu, cu Mihaela Mereuță (moderatoare) și poeții Dorin Ploscaru și Cătălin Pipirigeanu. Și cu toți cei prezenți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...