marți, februarie 16, 2016

S-a inventat şi telecomanda

Nu sunt un fan al Antenelor. Totuşi, deşi ştiu că unii, din rea-credinţă, citind cele ce urmează, se vor îndoi de această afirmaţie a mea spusă cu toată onestitatea, nu voi merge nici acum cu grămada, adică nu voi diaboliza aceste posturi. Nu voi fi de acord niciodată cu desfiinţarea vreunui ziar sau a vreunei televiziuni prin ordine venite de la nivelul structurilor de conducere ale statului şi nu mă voi bucura niciodată de o asemenea întâmplare. Câtă vreme un ziar, o televiziune sau un post de radio respectă legile care ţin de exprimarea în spaţiul public, orice presiune asupra lor şi orice decizie care le îngrădesc expresia devin, evident, nişte abuzuri. Democraţia înseamnă în primul rând să accepţi că există păreri care sunt total diferite de ale tale şi interese opuse intereselor tale. Ca să nu mai spun că în cazul televiziunilor s-a inventat şi telecomanda. De aceea, mă opun isteriei manipulatoare (întreţinute, din păcate, şi de mulţi scriitori şi intelectuali) care stigmatizează acum Antenele. Nici mie nu-mi plac multe posturi de televiziune şi multe emisiuni, dar nu m-am gândit niciodată să cer desfiinţarea lor. Cel mult, în afară că evit să mă uit la ele, le critic când am ocazia, dar rămân la această limită. E limita democraţiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...