joi, iulie 18, 2013

Niște refugii de lectură

Îmi ofer în aceste după-amiezi de vară fără concediu, după ce am pus punct romanului, niște refugii de lectură. Acum recitesc "Partida de biliard de la 9 1/2" ("Billard um halbzehn") a lui Heinrich Böll, în traducerea lui Mihai Isbășescu, în paralel cu versiunea originală, frază cu frază, ca să-mi îmbunătățesc germana și ca să trăiesc de două ori emoția calmă a scrisului acestui autor de zile mari în casa căruia am avut norocul să trăiesc, ca oaspete, cinci luni, cu zece ani în urmă. Așa îmi întețesc entuziasmul și motivațiile pentru scris, așa îmi pregătesc terenul pentru septembrie, când voi începe un alt roman, așa reușesc să trăiesc jumătate în ficțiune (cartea) și jumătate în realitate sau în memorie (momentul unic de la Langenbroich), ceea ce adaugă acel plus de tensiune și poezie de care am nevoie ca să ies din plasa învăluitoare și cuceritoare a neîncrederii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...