marți, aprilie 23, 2013

Efortul de voință de a mă trezi dimineața devreme ca să scriu

Am recitit niște pagini din urmă ale romanului în lucru. Din când în când trebuie să fac și operațiunea asta. Ai senzația că bați pasul pe loc, dar altfel nu se poate merge mai departe. Bineînțeles că îmi doresc să închei mai repede socotelile și cu această carte, însă văd că ritmul mi-l impune ea, fără să am nici cel mai mic control, în afară poate de efortul de voință de a mă trezi dimineața devreme ca să scriu. Sunt prins fără scăpare în această poveste de care nici nu trebuie să mă plâng și pe care nici nu e cazul s-o înalț mai sus decât permit posibilitățile noastre terestre.

4 comentarii:

  1. de ce şi-ar dori un scriitor să încheie mai repede socotelile cu cartea la care lucrează?

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru că în general îţi doreşti, omeneşte, să duci la capăt un proiect început, apoi pentru că vrei să ieşi din încordarea în care scrierea unei cărţi te ţine şi să-ţi permiţi un răgaz înainte de a începe altceva, în sfârşit, pentru că timpul vieţii e limitat (o realitate, chiar dacă banală) şi visezi să realizezi mai mult şi mai mult, pentru că simţi că ai mult de spus. şi încă pentru o mulţime de alte motive necunoscute. mulţumesc de întrebare!

    RăspundețiȘtergere
  3. ar fi drăguţ să ataşaţi la această carte jurnalul scrierii ei, pasajele pe care le postaţi pe blog & Facebook :)

    RăspundețiȘtergere
  4. romanul pe care îl scriu are autonomia lui, aşa că nu-i va fi ataşat nimic altceva. în cel mai bun caz, mă voi gândi să adun textele astea într-o carte separată.

    RăspundețiȘtergere

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...