marți, ianuarie 15, 2008

E ziua lui Mihai Eminescu. Acum doi ani, în aceeaşi perioadă, mă aflam la Viena ca bursier al Kulturkontakt Austria. Înarmat cu un carnet de note şi un aparat foto, băteam bulevardele şi intram în muzee, catedrale şi cafenele, fără să mă simt stingherit că trebuia să-mi notez mereu câte ceva. Între altele, identificasem aproape toate adresele la care locuise acest poet special. În aproape patru ani, omul schimbase nu mai puţin de douăsprezece gazde. M-am gândit la neliniştea lui din acea epocă şi m-am simţit confortabil ştiind că trecuse şi el pe acolo şi trăise acolo. Dacă închideam ochii, huruitul trăsurilor pe caldarâmuri, acelaşi de veacuri, mă transporta chiar în anii lui.

2 comentarii:

  1. Cite ceva despre Eminescu...

    Arma cuvantului la Mihai Eminescu
    http://www.scribd.com/doc/2302519/DRUMUL-DOINEI-ARMA-CUVANTULUI-LA-MIHAI-EMINESCU

    Spre Eminescu. Raspuns romanesc la amenintarile prezentului si la provocarile viitorului
    http://www.scribd.com/doc/2167565/ECONOMISTUL-EMINESCU

    Au copyLIBER!

    Le deschidem cu COPY pe link + PASTE in browser si ENTER.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am putut deschide link-urile tale de pe www.scribd.com Multumesc oricum pentru ele.
    Toate cele bune,
    Vasile

    RăspundețiȘtergere

Trei răspunsuri despre romanul „Alergările unui scriitor” de la autorul lui, Vasile Baghiu (în Familia, "Cum?", rubrică susținută de Mircea Pricăjan)

1.  Cum s-a conturat ideea romanului „Alergările unui scriitor”? Ideea a apărut după ce începusem o serie de alergări în încercarea de a con...